Uitfestival 2024

Lemmer Kortestreek, Lemmer, Fryslân, Nederland

Lemmer, is een van de bekendste watersportdorpen in Friesland dus zeker ook in gemeente de Fryske Marren.

Het voormalige vissersdorp gelegen tussen het IJsselmeer en de binnenwateren, Friese meren, van Fryslan, bruist van vele activiteiten en is zeker het bezoeken waard. Het wordt niet voor niets de Poort van Friesland genoemd. De vele terrassen, winkels en bezienswaardigheden maken het dorp compleet voor een bezoek, Zeker nu tijdens het UITfestival DFM op zaterdag 14 september. in het dorp. Zittend op het terras, lopend langs de winkels ziet u de boten varen in het Dok. Ze glijden als het ware aan je voorbij.

In het centrum Lemmer is er zaterdag 14 september 13:00 en 17:00 uur van alles te beleven op cultureel gebied. U kan het culturele " rondje Dok" lopen.

Op verschillende locaties langs het Dok is er muziek, staan er kramen opgesteld met info en kun je meedoen aan bv schaken, beleef de schilderkunst, ontmoeting van Dickens fuguranten, bezoek een foto tentoonstelling, beleef het Woudagemaal, maar ook lezen in een huiskamer op de Gedempte Gracht, bestaat tot de mogelijkheden. Bij de kramen kun je, je opgeven voor activiteiten van de verschillende verenigingen.

De Tsjerke oan it Dok, de RK Kerk en het Papagenohuis, hebben de deuren wijd openstaan en kun je genieten van verschillende optredens. Er is muziek bestaande uit ondermeer een optreden door jongeren, een koor, zang, piano en trombone.

Ook de deur van het Museum Lemmer is open en wacht op je bezoek.

En vergeet het muziekpodium op de Schulpen, niet met optredens door bands en koren.

Kortom voldoende om Lemmer deze middag aan te doen en te genieten wat er allemaal te beleven valt.

We zien elkaar in Lemmer op zaterdag 14 september tussen 13:00 uur en 17:00 uur.

De aftrap is om 13:00 uur door het orkest " Broken Brass", aan de voet van de "Lemster Toer"

KOM genieten. Kijk op de site uitfestivaldfm.nl of oudlemmer.nl

Free